Articol despre cum sa rentabilizam o stupina

Pret: 1 RON

Disponibil in stoc

Pentru ca am primit in ultima perioada multe intrebari de acest gen (se pare ca nu toti care au investit reusesc si sa recupereze investitiile din aceasta activitate) am hotarat sa public acest articol care fara a intra in amanunte poate impartasi experiente personale si a arata drumul de urmat pt persoanele care inca nu au inceput sau cele care vad ca au nevoie de corectie a strategiei.

Atentie acest articol este dedicat celor care vor sa fie rentabili, nu celor care practica ca hobby si produc mierea pt consumul propriu, indiferent de cost.

Deci pentru a fi rentabil trebuie:

1. Sa aveti experienta practica in domeniu apicol de minim 3-5 ani, si sa fi avut de unde invata.

2. Sa duceti o evidenta stricta a cheltuielilor (inclusiv si drumurile la stupina, motorina, timpul petrecut intre albine, mina de lucru aditionala sezoniera etc.).

3. Daca abordati segmentul de productie strict a mierii trebuie sa aveti stabilitatea financiara sa nu vindeti mierea imediat dupa extractie la engros, cu o parte plata la termen (adica nu aveti nici marfa, nici bani de a reinvesti la un moment dat in momentul critic al sezonului), si sa puteti budgeta lipsa totala de cules 0.5-1 ani.

4. Sa cunoasteti zone melifere unde exista cules bun si constant, cu risc minim de calamitare, si aglomerare nu foarte mare de stupi (in ultima perioada in zonele f aglomerate nu se culege, iar in zonele mai putin masive nevizitate de "multime" culesurile sunt acceptabile).

5. Sa aveti furnizori seriosi de rame, faguri, material biologic, sirop, dar cel mai bine sa va faceti stocuri in extrasezon si sa nu lasati achizitiile pe vara cand preturile cresc intodeauna.

6. In functie de ce produceti sa aveti macar 100 familii de albine bine populate, si sa cunoasteti regula progresiei geometrice la stupi, fara a permite intrarea in roire.

7. Sa aveti autonomie maxima la miscare  a stupilor (transport) eventual dubita proprie pe motorina, cu accesarea acestui program:

http://www.apia.org.ro/ro/ajutoare-specifice/masuri-de-sprijin-finantate-de-la-bugetul-national/ajutor-de-stat-pentru-motorina-utilizata-in-agricultura

Pavilioanele desi sunt f utile in general nu se amortizeaza usor prin productie aditionala.

8. Sa aveti suficiente ajutoare in sezon (familia).

9. Cea mai sigura este piata direct la consumator (prin cunoscuti, scoala, posta, primarie etc.) piata intermediarilor este foarte lunecoasa, si intodeauna exista risc de neplata sau pret f mic.

10. Mierea este in general o materie prima, amestecurile a mierii cu ceva sunt mult mai rentabile si acest lucru este cunoscut de intermediarii care vand mult mai multa miere cu ceva, decat miere pura.

11. Nu uitati ca intermediarii au posibilitatea de dilutie a mierii achizitionate cu diverse siropuri dulci cu cost sub 3-4 lei per kg, nu va luptati pt acea piata de low cost pt ca nu veti castiga niciodata, creativa un brand propriu, calitativ si nu faceti rabat de calitate, pt a mentine si preturile sus, consumatorul incepe sa invete...

12. Ganditi sistemul de autorizatii in asa fel incat sa aveti casa de marcat si sa puteti vinde orice produs apicol si oriunde, nu uitati ca daca nu sunteti platitor TVA, si ati achitat deja toate taxele la primarie, puteti scadea pretul cu 1-2 lei sub pretul intermediarului si sa ii luati piata integral pt ca el plateste TVA, dobinzi bancare, distributie si singura lui cale de rentabilizare este evaziunea fiscala (oferiti dv bon fiscal) sau scaderea calitatii prin dilutie (consumatorul oricum va sesiza la un moment dat si va veni fara prea multe comentarii la dv).

13. Sa schimbati matcile in fiecare an, pt ca din 100 matci pe al doilea an citeva zeci la suta din ele nu performa, dar costurile de investitie raman, astfel dv trebuie sa produceti mai mult de la stupii buni ca sa acoperiti gaura, o matca medie se amortizeaza in 5 zile de ouat, asa ca nu muscati momeala matcilor mai ieftine, dar disponibile la sfintul asteapta cand dv aveti in stupina puiet la discretie pt a face roi, care au timp sa se dezvolte in sezonul actual.

14. Invatati sa optimizati fonul melifer din jurul stupinei (Facelia dupa grau sau rapita, evodia etc.)

15. Trebuie sa aveti timp disponibil in aprilie-august, nimeni nu va putea sa faca treaba la familii de albine mai bine decat dumneavoastra insasi, ajutoarele pot face treburile pregatitoare, dar relatia albina-proprietar e de obicei obligatorie pt un succes

09:00-18:00

Detalii produs

Categorie: Impartirea Cunostintelor despre apicultura- articole

Greutate produs: 1.00 kg.